۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲

فرماندار فومن تأکید کرد:

ضرورت اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات شناور

ضرورت اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات شناور

فومن- فرماندار فومن با تأکید بر ضرورت اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی در جذب اعتبارات شناور در حوزه اشتغال زایی، گفت: باید از ظرفیت های فومن در زمینه اشتغال زایی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال فومن با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه در شهرستان، اظهار کرد: این اقدامات خوب اما کافی نیست.

وی با تأکید بر اهتمام ویژه دستگاه‌ها در زمینه جذب اعتبارات شناور، افزود: حسن شناور بودن اعتبارات اشتغال این است که هر شهرستان بسته به همت و پیگیری خود قادر به جذب این اعتبارات خواهد شد.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه در کارگروه اشتغال باید به پایش اطلاعات مربوط به تسهیلات، نحوه پرداخت تسهیلات و گزارش از اقدامات انجام شده و اشتغال ایجاد شده توجه شود، گفت: آمار اشتغال باید در سامانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شود.

وی در ادامه کشاورزی، صنعت و گردشگری به عنوان ظرفیت‌های شهرستان فومن در زمینه اشتغال زایی نام برد و تصریح کرد: باید با جذب اعتبارات زمینه رونق، توسعه و اشتغال زایی در این حوزه‌ها را فراهم کنیم.

محسنی با بیان اینکه باید بسترهای مناسب فعالیت برای جوانان فومن در زمینه نوغانداری، زراعت چوب و گل محمدی فراهم شود، بیان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های شهرستان فومن برای توسعه این حوزه‌های بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از اعتبارات تبصره‌های ۱۶، ۱۸ و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و بهره گیری از تسهیلات کم بهره در بخش تولید، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید برای جذب حداکثری اعتبارات شناور صندوق کارآفرینی امید برنامه ریزی کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه امسال در حوزه صنعتی تسهیلات با بهره ۴ درصد پیش بینی شده است، افزود: یکی از برنامه‌های در شهرستان فومن برای حوزه‌های مختلف اشتغال، پیگیری و رسیدگی به پرونده‌های باقی مانده از سال‌های قبل خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های آموزشی در امر اشتغال و با تأکید بر ضرورت توجه فنی و حرفه‌ای به مهارت آموزی، گفت: باید برنامه ریزی ها لازم برای پرداخت تسهیلات به مهارت آموزان نیز پیگیری شود.

کد خبر 4968060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha